نوشته شده توسط : mahchehregan

اگر تا به حال با خودتان گفته اید که برای مراقبت و آموزش فرزندتان پرستار کودک میخوام، باید بدانید که به صفحه درستی مراجعه کرده اید. مادر و پدر شدن قطعا تجربه شیرین و دلچسبی است؛ اما فراهم کردن نیازهای کودک و یک زندگی ایده آل بعضا در گرو شاغل بودن هر دو والدین است. به همین منظور، اگر فکر می کنید که شما تنها والدینی هستید که به استخدام پرستار کودک در منزل فکر کرده اید، بهتر است بدانید که تنها نیستید.

پرستار کودک می‌خوام!

در سرتاسر جهان والدین که نمیتوانند از فرزند خود مراقبت کنند در هفته حداقل برای یک بار از خدمات پرستاری کودک در منزل استفاده میکنند. حال والدین به هر دلیلی مشغله ای دارند و قادر به مراقبت از فرزند خود در زمان های به خصوصی نیستند.


پرستار کودک چه خدماتی ارائه می دهد؟

خدمات پرستاری کودک با توجه به سن بچه ها و انتظارات شما به عنوان والدین از پرستار متفاوت خواهد بود. برای مثال، ممکن است بگویید صرفا برای کمک به درس و مشق مدرسه فرزندم پرستار کودک میخوام یا ممکن است فرزندتان سن بسیار کمی داشته باشد و برای مدت زمان طولانی تنها بماند. در این شرایط علاوه بر توجه به تغذیه، خدمات دیگری چون تعویض پوشک، کمک به بهداشت و انجام امور شخصی او و تدریس موارد ابتدایی در برقراری ارتباط یا اصول اجتماعی نیز بر عهده پرستار خواهد بود.

پرستار کودک می‌خوام!

خدمات پرستاری می‌تواند به نگهداری و مراقبت کودک، بازی و سرگرمی ‌و انجام فعالیت‌های روزانه کودک دسته‌بندی شوند. در حقیقت پرستار کودک باید خلاق باشد و بتواند فعالیت‌های جالب و تربیتی را برای کودک تدارک ببیند. همچنین نیاز است که ویژگی‌هایی مانند: صبر، حوصله، شوخ طبعی و مهربانی را داشته باشد.

هزینه استخدام پرستار کودک چه قدر است؟

به صورت کلی، خدمات پرستاری در منزل مثل استخدام پرستار کودک کاملا وابسته به نوع و میزان خدماتی است که بنا به درخواست والدین این خدمات انجام میشود. به عنوان مثال، برخی از خانواده ها به یک پرستار برای نگهداری از کودک خود، در کل تایم اداری نیاز دارند که شامل تعویض پوشک، غذا دادن، تعویض لباس، استحمام و … است اما برخی از والدین میخواهند که به صورت 24 ساعته یا شبانه روزی از کودک خود مراقبت شود که در این مواقع پرستار سالمند وظایف بیشتری دارد به همین خاطر نمیتوان به طور دقیق هزینه پرستار کودک در کرج را تعیین کرد.

پرستار کودک از نظر ساعت به 3 دسته تقسیم میشوند که شامل:

  • پرستار 8 ساعت در طول روز
  • پرستار 12 ساعت در طول روز
  • پرستار شبانه روزی


چطور به پرستاران اعتماد کنم؟

پرستار کودک می‌خوام!

اگر مرتبه اولی است که میخواهید دست به این کار بزنید، بدون شک باید فیلترهای بسیاری را برای این کار وضع کنید. به هر حال فرزند شما مدتی، چه کوتاه و چه زیاد را با پرستار خود خواهند گذراند و شما نیز از این بابت حق دارید؛ بنابراین حتما از موسسه ای اقدام به استخدام پرستار کنید که شناخت دارید یا مطمئن اید با پرستاران ماهر و قابل اعتمادی همکاری می کند. علاوه بر آن نیز روی عملکرد آنها نظارت دارد.

به عنوان والدین در پرستار کودک به دنبال چه ویژگی هایی باشیم؟

اعتماد اولین شرط در استخدام افراد است. به طوریکه اگر کودکمان را با آنها تنها گذاشتیم، ترس و دلهره وجودمان را فرا نگیرد. البته این مورد با پیگیری ها و سختگیری های آسانیسم روی پرستاران خود یک امر جا افتاده است.

مورد بعدی راجع به دانش و تخصص آنها است. شاید تصور کنید تجربه کافی است ولی در دنیای مدرن امروزی، تجربه نه تنها کافی نیست، بلکه شاید با توجه به تفاوت های میان نسل ها، آسیب زننده نیز شود.

رابطه خوب با کودکان و توانایی برقراری ارتباط با سرسخت‌ترین بچه ها نیز دیگر ویژگی است که باید یک پرستار مجرب داشته باشد. به طوریکه در همان جلسه اول بتواند با کودک یک رابطه هر چند کوتاه و سطحی را شکل دهد.


نکات مهم برای مصاحبه و استخدام پرستار کودک

هنگام استخدام پرستار کودک شبانه‌روزی یا نیمه وقت نیاز است که نکات مهمی ‌را در مصاحبه با پرستار رعایت کرد. توصیه می‌کنیم با تمام افرادی که به شما معرفی می‌شوند، مصاحبه داشته باشید و برای استخدام پرستار کودک عجله نکنید.

این کار باعث می‌شود تا بهترین خدمات پرستار کودک در منزل را تجربه کنید. اما مهم است که قبل از تاییده برای استخدام، موارد مختلفی را هم مورد بررسی قرار دهید که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

  1. سوابق کیفری فرد را بررسی کنید.
  2. با توجه به شرایط کودک خود، پرستار استخدام کنید.
  3. بر عملکرد پرستار نظارت داشته باشید.
  4. میزان سابقه کار پرستار کودک را بررسی کنید.


مزایای استخدام پرستار کودک از مراکز معتبر

پرستار کودک می‌خوام!

استخدام پرستار کودک شبانه‌روزی و دریافت خدمات پرستار کودک در منزل جزء مهم‌ترین مزیت‌های مراکز معتبر پرستاری است. شرکت‌های پرستاری معتبر، خدمات مراقبت و نگهداری کودک در منزل را در نظر گرفته‌اند تا بتوان به صورت نیمه وقت و تمام وقت پرستار کودک را استخدام کرد. مزیت‌های استخدام پرستار کودک از مراکز معتبر به شرح زیر هستند:

  • پشتیبانی شبانه‌روزی برای خدمات ارائه شده، انجام می‌شود.
  • بر کیفیت عملکرد پرستار کودک نظارت وجود دارد.
  • هزینه‌های نگهداری از کودک کاهش پیدا می‌کنند.
  • تمام پرستار‌ها متخصص هستند.
  • شرایط جایگزینی سریع پرستار در صورت لزوم وجود دارد.


:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1402 | نظرات ()